Kawan - Kawan

Saturday, January 28, 2012

Kisah Hari Ini....

Aku kena memotong/menyediakan buahan untuk pelancong di kiosk ladang.

(Model itu bukan aku)


Hari ini aku kena mengganti orang lain
Ini bukan kali pertama yer berlaku sebegini
Sudah acap kali diberitahu
sekiranya tidak dapat bertugas pada waktu cuti
Cari pengganti atau maklum segera pada pegawai




Aku ni pun manusia biasa
akan berasa kecil hati/marah
bila diberitahu kena mengganti
pada saat-saat akhir
Walau boleh claim "ot"
tapi bukan itu yang aku kejarkan
namun kesal dengan segelintir perangai manusia
yang tidak bertanggungjawab dengan komitmen yang diberikan
dan menyusahkan orang lain


Notanoti : aku sedang muhasabah diri agar ikhlas untuk menerima semua ini.....

17 comments:

fieda said...

selamat menunaikan kewajipan..

EZAD AMIR said...

tak tahan btol dilakukan sebegitu rupa...
urmmmm...selamat bkerja di hri mgu..hek3

aKSARAfENDI said...

bila jadi situasi mcm ni, nk ikhlaskan diri pn da xbole..rse mrah tetap ada..

Tihara said...

Hang redha je lah, mungkin ada hikmah di sebaliknya..orang tu mungkin tk dapat hikmah tu...maybe hang yang dapat..Insya Allah :)

Santri T.P.I.N.I said...

sabarlah yer...menolong org pun dapat pahala... mana tau hari ni hari kita. tak tau pulak esok hari dia pula...

syahirooAhmad said...

hang kerja dengan kementerian mana ni geng? pertanian? ke peladang?

Mr.Clive said...

sabar je la yer...
:)
jgn marah2...hehe...xbaik...

~SaL IjOu~ said...

pernah berada dlm situasi yg sama suatu ketika dulu..agak terkilan tapi cuba ikhlaskan hati~ kuatkan diri ya~

Ujie said...

uhh..mmg mengundang marah.
tapi, kalau marah nnti muka cpt tua, hati tak tenteram, setan pun suka!

jadi..sabo je lah ya! itu rencah kehidupan..^_^

dill said...

kuatkan semangat! saye faham perasaan awak.

dill.

Acik Erna said...

lieyna..acikk memahaminya..pernah terjadi jugak..

gadisBunga said...

tapi kalau selalu memang menyirap jugak darah ni!

delarocha said...

jangan risau, buat baik akan dibalas baik

Cik Ina Do Do Cheng said...

dik redho ke pasrah : )alah biasalah manusia sengal memang cam tu.nasib baik ko bagitau awal, tidaklah cik ina agak itu ko.

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Memahami ...Ada ketikanya tindakan orang lain menyusahkan diri kita .. Tapi tak mengapa .. redha dan lakukan tugas dengan terbaik ... insyaAllah ada jalan keluar.

Tukang Karut said...

xpe... lepas ni boleh la balas balik... hohohoho

Totie@Tomy said...

sbnarnya saya pun pernah terkena mcm ni..tp kena banyak sabar..kalau ikutkan suami dia marah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...