Kawan - Kawan

Thursday, January 19, 2012

Kisah Hari Ini

Sedang aku sibuk mengira duit,ada seseorang masuk melalui pintu belakang

Si A : Weh hang tak cium bau ka!!

Aku : Awat!! ada cium bau tapi baru ingat nak p tengok!!

Si A : Mai sini tengok!!

Aku bergegas ke tempat yang ditunjuk. 1 periuk nasi telah hangit. Nasib baik ada orang masuk kalau tidak mau terbakar kot opis.


Ini gara-gara kawan aku masak nasi tapi pesan kat kawan lagi sorang yang kebetulan masa tu ada kat bilik bos sedang buat kerja. tapi tidak plak pesan kat aku yang berada di luar ni. Jadi aku tak tau pun kat pantry ada projek masak nasi. Kawan aku ni keluar sekejap ke kedai.

Sudahnya kawan aku yg kat bilik bos terpaksa membuang nasi itu ke tong sampah!!Kan dah membazir dan memasak nasi semula. Aku pesan tunggu nasi tu nanti hangit lagi. Kes dia sedang bercakap di telefon hingga terlupa.keh keh.

Bila kawan aku balik dari kedai dan tau perkara sebenar,apa lagi membebellah. Padahnya kawan aku ni tadah telinga jerk. Dah salah baik diam. Aku hanya memerhati dan ada rasa sedikit lucu di hati. Nasib baik bos takde.

notanoti : hatiku girang sebab malam ni aku akan bertolak balik menaiki bas ke kampung halaman. Doakan semoga aku selamat dalam perjalanan pergi dan balik. Seriau gak bila hari2 ada jerk kes kemalangan maut.

19 comments:

missSenget said...

dulu penah panaskan kuah spageti...


lepas tu naik atas..

tau2, da kering..hangit hangus..

bau satu rumah seminggu x hilang..

nabilah_2908 said...

siap masak nasi lagi kat office... :)

kesian gak kt kawan yg kena bebel tu..hehe...

wah...dah start cuti...seronoknya..!!
safe journey eh....

selamat bercuti..!! (^_^)

fieda said...

hehehe..macam2..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

masak pakai apa blh hangus?


kalau masak pakai periuk nasi letrik tu x hangus kut?

Tihara said...

hati2 naik bas..saya doakan sahabat saya ini selamat tiba nanti..awat depa tk masak periuk elektrik..hah..keh3

miloais milo said...

bleh masak nasik kat opis
best betul!

beb.... beli lah periuk nasik letrik tu - share ramai2 beli....
eheheheh

dan - semoga selamat dalam perjalanan - pergi dan balik ye....

[PCL] said...

mula nk jimat..lps tu membazir plak ye., haha..take care!

aKSARAfENDI said...

hahahha..xpe2, lenkali kna lbih brhati2 ye pd kwan2 yg lain tu..

Cikgu Ma said...

tu la, p opis buat keje taip2 ja..bukan buat restoran...haha

Daddylicious said...

seronoklah org ada kampung...:(

Tukang Karut said...

seronok la orang ada kampung dan dapat bercuti...

Iffah Afeefah said...

sabo jekla nasi hangit

ati2 k

yad'z said...

hahaha..... benda dah nak jadi kan. nak wat cam mane...

selamat pulang ke kampung. hope dipermudahkan segala urusan.. =)

KaK LimAh Si SupiR said...

semoga slmt smpai ^_^

Kancil 8349 said...

Selamat kembali...berhati2 walau dimana berada

mizzkechique said...

selamat bercuti... :)

~izan~ said...

meriah dik masak nasi kat opis hehe..

slmt bercuti dan semoga slmt smpai ke destinasi...

Munnafendy said...

masak nasik kat opis?
sini ada heater je...haram nk masak nasik...haha

smoga pjalanan slmt ye =)

r-5 said...

huhu apa ni pompuan masak nasik hangit.. isk3.. ;P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...