Kawan - Kawan

Saturday, March 24, 2012

Mutiara Kata

Rasulullah s.a.w Bersabda : Jangan mengucapkan kata-kata yang kamu akan menyesalinya kemudian. (Riwayat Abu Majah dan Ahmad)

Sumber : Koleksi Mutiara Kata Al-Qarni

Notanoti : sekadar berkongsi dan peringatan untuk diri sendiri juga.

18 comments:

Tihara said...

tu la kan...lebih baik berdiam dari berkata2..paling takut kalau kita buat sesuatu tapi tk sedar ada orag terasa hati..nauzubillah

nice la gambo rumput israel..fuhh tkleh sebut sensitip :)

Santri T.P.I.N.I said...

berfikir dahulu sebelum berkata-kata adalah lebih baik dari terus berkata tanpa berfikir dahulu...

Acik Erna said...

terima kasih lieyna..tu yang kadang2 malas nak menjawab bila ada yang menyakitkan hati..sebab tu le..

Hantu Kak Limah said...

selalu terlepas bab nih...dah cakap,baru pikir...gua le tu..huhuhu.......

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

terlajak perahu blh diundur
terlajak kata dah x leh nk watpe

kerana pulut santan binasa
kerana mulut badan binasa


:)

delarocha said...

sebab tu kena memilih untuk diam semasa marah

Mr.Clive said...

ni la yang sy slalu buat...haihhh

Juliet_iRa~" said...

huuu.

kn fkir dl sblm bckp..

terutamanya bila marah.wuu..my bad..

Totie@Tomy said...

kadang2 saya pun pernah terlezer...lepas ni kena banyak muhasabah diri...

fazrulnoor said...

Betul. Kalau kita da terlepas ckp, mmg kesal yg xde gunanya

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hmm berfikir sebelum berkata :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

terbaek, tapi nak buat cam mana memon manusia biasa, kekadang mulut tu tak boleh nak kaber, terlaser gak : )

HeNRieTTa JoSe said...

thanks for the share....

pss...nice picta...

sudipVSsenduk said...

silence is the best medicine...

Rai said...

sebab tu lebih baik diam.. lagi lagi kalau waktu bergaduh.. kadang2 waktu macam tu lah kita terucap kata kata yang sebenarnya takde intention pun nak kata..huuu..

Pondok Usang said...

jangan berkata yang tidak perlu.. =)

adan said...

spt kata pepatah.. telajak kereta lamborgini boleh undur,telajak kata naya padahnya..

Cikgu Ma said...

so, lebih baik diam..bercakap apa yg perlu saja..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...