Kawan - Kawan

Thursday, March 8, 2012

Berita gembira yang dinanti....

Sana sini kedengaran mereka rancak berbual
ada yang gembira,ada juga yang memberontak
Mereka memberi hujah (dah macam dalam parlimen pulak aku tengok)
untuk menegakkan pendapat masing-masing.

Ada yang dah mencongak/mengira
imbuhan yang bakal diperoleh
dan kelihatan terukir senyuman
yang sukar dimengerti oleh orang lain


Bagi penjawat awam mungkin sudah tau berita yang dinanti-nantikan
Segala teka-teki sudah terjawab
mungkin keputusan yang di umum oleh PM
adalah yang terbaik buat semua

aku bersyukur dengan rezeki yang diperoleh
walau gembira namun di sudut hati
turut berduka dengan nasib orang lain
yang bekerja di sektor swasta /bekerja sendiri


Kena sentiasa melihat rumput di bumi
dan bukan mendongak di langit
takut-takut rasa bersyukur itu tidak pernah cukup
dan menjadi seorang yang tamak dengan harta duniawi

23 comments:

Munnafendy said...

sy lah yg kerja swasta tu..xpe atas bumi Allah ni rezeki ada dimana2... =)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy kerja sendiri tp tumpang gembira sbb suami kakitangan kerajaan :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

moon keje swasta...

tumpang gembira bila dgr mereka pekerja gov nie naik gaji yerk..


kita kena sentiasa bersyukur.. :)

Tukang Karut said...

syukur je la...

Mr.Clive said...

sy keje swasta....tapi bersyukurlah dengan apa yang ada.... :)

Gen2Merah said...

bersykur la apa yang d perolehi kan...

sudipVSsenduk said...

Alhamdulillah saya bersyukur walaupun hanya pekerja swasta..

Tihara said...

tumpang hepi..syukur alhamdulillah.. :)

aKSARAfENDI said...

swasta & gomen saling memerlukan..hehhehe

zati embong said...

bersyukur dgn apa yg ada skrg.

delarocha said...

harap2 kualiti kerja pun meningkat nanti

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik ina keja swasta tumpang gembira, sikit banyak kita kena bersyukur ye dak.

msredcheesecake said...

Untung org kerajaan... Syukur dgn rezeki....

Chik Att said...

bersyukur dengan apa yang ada ....

Rtp Farra Arisha said...

intinya adalah kita haruslah sentiasa bersyukur dengan apa adanya. yang ada pada hari ini seelok2nya kita nikmati bersama. a good reminder btw. :)

Hami Asraff said...

Dapat sedikit belajar untuk bersyukur, dapat banyak belajar untuk beringat :)

Kakzakie said...

Jawapan dah dapat tapi kakak tak terlibatlah lieyna sebab kakak kerja swasta...

Papa Mifz said...

kalo masih ado yg x puas hati xtau la den...

anamizu kaito said...

untung pnjwat awam..ade je naik gaji.. cik ana kje swasta..xde naik pape..huk3


syukur masih ade kerje :)






luv,
cik ana

amir aizat said...

syukur :)

Iffah Afeefah said...

bekerja ikhlas tnpe blsan

Ujie said...

suami akak pun bkn gomen..hurmm..

tapi ttp syukur masih ada kerja utk sara kami.

Ummi_R❀salici❀us said...

syukur dengan apa yang ada... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...