Kawan - Kawan

Tuesday, March 20, 2012

Lebihan Makanan Jangan Dibuang, Gunakan Imaginasi Untuk Merekacipta..

Ini projek cuti hujung minggu baru ni. Lebihan makan tengahari rasa sayang nak buang aku buat nasi goreng untuk makan malam.


belen sambal belacan aku buat sebagai rencah.

selongkar fridge ada sayur sawi sikit, kasi warna dalam nasi.


Lepas tu masukkan nasi. Gaul rata.


Siap. Nasi goreng vegetarian. Simple gilerr!!



28 comments:

Aine Ainun said...

nampak cili, macam pedas je, betul ke?=)

wahida said...

kan? kalau tak habis tu pandai2lah nak buat mcm mana...jgn dibuang...rugi!!

lieynanilaz said...

Aine Ainun...memang pedas sebab guna sambal belacan..hehe.

Tihara said...

wahh nasik goreng belacan mesti beshh ni..telo ada tak..hantu telo ni :)

Acik Erna said...

simple tak pe janji sodap..

Kakzakie said...

Dah tak payah susah-susah nak masak yg lain...

Cik Rose Cute said...

Banyaknya cili...mesti pedas giler hihihi

miloais milo said...
This comment has been removed by the author.
miloais milo said...

iols kalo nasik lebih - memang tak buang
simpan dalam fridge - nanti nak di goreng senang....

skang ni ada tiga tupperware kecik nasik dalam fridge
tambah lagi satu - boleh dah nanti goreng buat sarapan pagi sekeluarga!

gadisBunga said...

bagus kan, dari terbuang gitu aje~

redza said...

bagus tu..x membazir

Cik Ecah said...

mcm mak ecah jugak!
dia xkan buang mknn...selagi blh masak dia masak...
hehehe.....


kalo nasi yg lebih tu mak ecah kdg2 wat cekodok nasi :)

Santri T.P.I.N.I said...

sedapnya!!! lapar pulak tengok entri ni...

missSenget said...

rajinnya dia masak..!!

hihi.. bagus2..

nabilah_2908 said...

wah..kalau pecahkan telur sebijik..lagi best..!! :)

Niza Romli said...

selalu gak buat camni...sedap kan goreng nasi dgn sambal belacan.

LYAfrina said...

simple2 pon sedap

zati embong said...

jat xleh la makan belacan.hihi.kalau msak,jat xmsukkan pn unsur2 belacan.kalau x,selamat la hdung.

aimaniman said...

nmpak simple tp gerenti sedap sbb air tangan sendiri.. sendiri buat sendiri taw la kann...

H.S said...

main hantam terus on the spot ke ni?

simple dan bagus untuk mengelakkan pembaziran :D

Mr.Clive said...

adakah nasi itu pedas?... :(
i cannot eat spicy foods sebab xsuka pedas...hehe :P

WuMing said...

WuMing juga rajin buat macam nii...


Sedap wooo.....

fazrulnoor said...

lah ingat at last namanya nasi goreng belacan

sudipVSsenduk said...

saya pun selalu buat mcm tu.. jimat

mizzkechique said...

lapar lak tgk nasik goreng tu..

dela said...

dela selalu buat begini jugak... guna lebihan sambal belacan.. mmg sedap!...:)

budakijaupendek said...

saya pun selalu masak nasi goreng cara ni. hehe

Cik Ina Do Do Cheng said...

sokong, jangan membazir, boleh olah jadi nasi goreng.tedapnya . naklah sikit..............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...