Kawan - Kawan

Tuesday, August 2, 2011

Segmen Kancil8349 : Pengalaman Korang Semasa Dan Selepas Solat Terawih



Nak join klik banner atau masuk SINI


okeh..join segmen ni sebab tertarik dengan tajuk...hehe...masa zaman budak2 dulu selalu ikut mak pegi surau...dok kg memang meriah...nawaitu pegi pun bukan betul2 nak terawih tapi lebih nak main ngan kawan2..ngeh..ngeh..ngeh...


Ada satu peristiwa yang kelakar bagi akulah...masa tu umur aku 10-11 tahun...selalu pegi surau dengan mak tapi entah macamana leh terpegi ngan kawan2...kami dalam 5 orang..pegi pun jalan kaki jerk...tengah dok jalan2 sorang kawan aku bagi idea berlari sampai surau...apalagi berlarilah kami ni dengan sore yg lemak merdu memecahkan keheningan malam...tetiba "bedebuk"...semua terdiam..."adoiii"..terdengar bunyi....rupanya2 aku terjatuh ke dalam lubang...haha..dok lari2 tak perasan pun dan malam plak tu mana nak nampak...abis telekung yang aku pakai kotor terkena tanah...kawan2 dok pakat gelak...geram gaklah...sudahnya tak jadi pegi surau...kawan2 tolong hantar aku balik rumah...berjalan terdencot2 dan luka kat buku lali...kat umah plak abang bantai gelak bila kawan aku cerita siap buat lakonan gaya aku jatuh tu (dia ada kat belakang aku).....haih...bila mak balik dari surau...telinga aku tahan dengar jerklah bebelan...hehe...


Kalau selepas terawih plak...aku tak sabar nak tunggu moreh...kalau kat kampung setiap rumah ada giliran untuk membawa juadah moreh...budak2 lagikan..masa nilah nak bantai makan pun...macam2 ada..hehe..Itulah sedikit sebanyak kenangan masa aku budak2...

11 comments:

Shuk_ArChie said...

Hehehe memang waktu kecik2 mcm tu kan? suka sgt p terawih sbb nak makanan... Huahahaha XD

Kancil 8349 said...

terima kasih kerana sudi join segmen Kancil...

kesian jatuh...mesti trauma sudah ndak mahu berlari lagi...hehehe


memang bagus kalau ada moreh kat surau. Balik rumah terus tidur

Tihara said...

selamat berpuasa..rumah baru nampaknya..

gedek! said...

luka tapi kena gelak

kah kah kah

lieynanilaz said...

shuk archie..budak2kan lagikan...

kancil..x denya trauma...hikhik..

tihara...petang kelmarin nak ilang ngantuk punya pasal..tukar template..

gedek...tak baik tau pakcik..

AI said...

- kesian....(hehehehehe)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sian dia jatuh berdebuk..apa ek kenangan ramadan akak ms kekecik dulu..tgh cuba nk ingt..

elnino moona said...

hahahaha kesian..

btw dtg jenguk dr segmen yg sama..salam kenal..:)

rATu kEBaYA said...

bestnyer kenangan lalu...

gadisBunga said...

satu benda pelik: saya tak pernah moreh.

sebab lepas abis 8 rakaat tu terus nak balik rumah. tido. heheheh~

Kancil 8349 said...

Salam,
Senarai segmen Kancil dah siap..jom terjah mereka yang lain...

http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/segmen-kancil-8349-pengalaman-korang.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...