Kawan - Kawan

Saturday, February 25, 2012

jeng jeng jeng

Kejadian semalam.....

tok tok tok
kedengaran pintu bilik di ketuk
aku dengan malas melangkah ke pintu

"awat beb...
u p mana2 dak ri ni
dak..memang nak dok umah jaa..
cantik...u tolong i yerr
tolong mende..
kita jadi babysitter
haaaaaa...terus celik

kawan housemate aku minta tolong jagakan sat anak dia.Dia ada hal dan suami plak kerja. Nak hantar kat pengasuh kebetulan p Alor Setar. So,housemate aku ni konon2 prihatin bersetujulah nak tolong menjaga. si Shakir ni berumur 2 tahun dan segala kelengkapan telah dibekalkan oleh si ibu. yang menguji kesabaran kami ialah Shakir ni jenis tak reti duduk diam.Ada je benda yang nak dibuat.Ruang tamu usah cakaplah memang berkecah.Itu belum lagi dicampur dengan lantai basah ngan air/makanan yang tumpah..haha. Kami hanya memerhati asalkan perbuatannya tak melampau dah cukup.Nak marah (tapi volume suara kami pun dah hampir ke maksimum) pk gak anak orang.Umpan dia pasang citer kartun pun tak jalan. Segala remote,barang2 yg ada kat kabinet tv dibuang ke tingkat bawah (nasib baik ting.1 jer).cepat2 kutip kat bawah dan hampir2 handphone aku pun nak jadi mangsa jatuh ke bawah.Nasib nampak dan sempat amik dari tangan Shakir...huhu. Tapi ada bagus gak sebab secara tak langsung telah buat kami exercise dengan main kejar-kejar...haha.


kira-kira pukul 5 petang telefon kawan aku berbunyi:

hang ada di mana
ada di rumah
aku nak mai umah...nak pinjam tangga boleh??
mailah.

5 minit lepas tu kawan lelaki housemate datang.Disebelah kelihatan anaknya terus meluru ke arah Shakir(mereka ni dijaga oleh pengasuh yg sama).Diajak balik tidak mahu dan kawan pun minta tengok2kan anaknya sekejap sementara dia membetulkan lampu rumah yang rosak. Bila dah 2 orang budak lelaki ada di rumah lagi riuh dan maha hebat kenakalan yang dibuat. sekejap baik ,sekejap berebut mainan,sekejap mengusik dan ada juga adegan tolak menolak.Lepas tu faham2 jela dengar tangisan dan jeritan mereka. kali ini kami memang betul2 jadi tarzan. Alhamdulillah kira-kira pukul 6.30 petang ibu-ibu budak2 ni datang ambil.Lepas tu kami pengsannnn.

Notanoti : hari ni pun housemate jadi pengasuh juga pada bayi lelaki berumur 8 bulan....

9 comments:

Kakzakie said...

Best kan jaga budak... usia macam tu memang tengah ligat Lieyna... tapi yg hari ini baru 8 bulan tak lasak lagi sebab belum pandai jalan. Mostly dia tidur dan main...

Tihara said...

haha..lucu pulak bc entry ni..practice la beb n tdpt anak camtu laa nk jaga.. :)

fieda said...

hehehe...belajor awal2..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

haha..


mcm tula penangan jaga budak..



that's why sy slim dan suara mak ai kalah halilintar haha

~SaL IjOu~ said...

kalo jaga budak yg hyper active mmg betul boley pengsan!~ hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Rajinnye housemate jg bby....

Pondok Usang said...

wahh.. bakal ibu mithali ni..

Cik Muda said...

wat partime lar.... hujung minggu dapat duit sket..huhuhuu~

kiera'sakura said...

hihihi.. xpe blh jd pengalaman jaga ank sndiri...hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...