Kawan - Kawan

Tuesday, November 8, 2011

Izinkan Aku Pergi.....

Masih lagi di kampung.
terasa malas dan berat jerk rasa
bila tiba untuk melangkah pergi
namun tekad perlu dilaksana


Terasa belum puas ku menatap wajah orang tua
belum puas untuk bergurau senda,bermanja
dan bertikam lidah dengan adik beradik
begitu jua untuk bermain-main dengan anak saudara

jika sebelum ini riuh dengan gelak tawa
kini hanya sepi yang menemani
kuatlah wahai hati
tekadkan azam
demi mencari rezeki di rantauan orang

Andainya ada kelapangan
insyaallah pasti aku akan kembali
menatap wajahmu dan semoga
diri kalian dirahmati dan dipelihara oleh Allah s.w.t

notanoti:malam ni naik bas dari klang sentral ke Kuala Perlis.Doakan semoga aku selamat sampai.

22 comments:

YNA said...

bersyukurla dpt menjenguk mereka walau seketika cuma..

insyaAllah kan bertemu lg nanti :)

yna x balik pun tau :(

Hanis Azla said...

simpan kenangan terindah itu di dalam hati.. agar ianya menjadi semangat untuk bersungguh mencari rezeki.. semoga perjalanan pulang malam ini di lindungi Allah dan segalanya berjalan dengan lancar..

gadisBunga said...

semoga selamat sampai ok..

miloais said...

have a safe journey...

PENCONTENG said...

Assalamualaikum. komen saya yg pertama di sini.

moga selamat sampai ke destinasi :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

la tak balik lagi, lamanya ko cuti.jeleslah cik ina.bestkan bermesra-mesra ngan family, saat indah tu .

KuNanGKuNanG said...

xpe nanti ada cuti panjang leh balik lg..moga selmat sampai..

Tihara said...

jauhnya lah kan..semuga sampai ke sana dengan selamat..Insya Allah, nnt boleh balik lagi kampung makan mentarang..hehe :)

Acik Erna said...

liena..selamat kembali ketempat bertugas..ada masa boleh balik kampung lagi..

khaifaiz said...

selamat berjihad

Kakzakie said...

Demi memenuhi tuntutan hidup inilah yg harus diharungi...

Daddy Ziyyad said...

moga selamat sampai ke destinasi yang dituju...ada cuti lagi, boleh jumpa famili lagi

Tukang Karut said...

selamat pulang ke pangkal jalan... hohoho...

Izyan Masri said...

MESTI TAK BESTKAN.KENA BALIK TGGLKAN KAMPUNG ;D

bujal X said...

ala~~bulan depan ble balik lagi kan~~

Rai said...

sedihnya..takpe lah.. insya allah panjang umur boleh balik lagi.. jaga diri baik2..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

memanglah..kalau dh balik kampaung ,alas betul nk balik rumah sendiri..semoga perjalanan kamu berjalan lancar

Puan Kutu said...

alhamdulillah masih diberi kesempatan beraya dikampung kan?

mencari rezek dirantauan itu memang byk halangan.sy pun pernah merasa.5tahun dirantauan Alhamdulillah sekarang dah dekat dengan kmpg..:)

gedek! said...

Takpe...

boleh skype....

Cik Ecah said...

alolo syedihnyer....
huhu

biler dah balik memang berat nk pulang ke tmpt kerja kan...

Prince Halilintar said...

biase la jadi camtu...rindu kg lagi kan..

nabilah_2908 said...

adat hidup merantau....takpe cuti hujung tahun ni..balik lagi.. :)

moga tiba dgn selamatnya..Aminn.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...