Kawan - Kawan

Monday, December 5, 2011

Bila Mereka Bertemu Dan Beraksi!!

Ini lagi sebahagian dari anak buah atau anak saudara. Kalau di belah utara dipanggil anak menakan. Aku mempunyai 8 orang anak buah. Abang sulung ada 4 orang anak (kesemua lelaki),abang kedua ada 2 orang anak lelaki dan adik ada 2 orang anak perempuan. Gen lelaki menguasai perempuan.Dalam adik beradik pun lelaki seramai 5 orang berbanding hanya 3 orang perempuan sahaja.


Ini antara aksi mereka bila berkumpul.Time ni masa cuti hari raya haji ri tu. Ini masa mereka baik bolehlah tengok aksi2 mesra gini. Kalau time bergaduh bergelut ,tumbuk menumbuk abis satu rumah riuh dan rumah jadi tongkang pecah. Belum termasuk dengan tangisan2 mereka lagi. Kadang-kadang boleh mengundang paras darah naik ke kepala.

Mereka ni dua beradik. Beza cuma setahun jerk. Sebelah tu (berbaju biru) memang hiperaktif sikit. Dalam apa2 jua projek yang dilakukan mesti angah yg akan jadi kepala. Yg lain2 tu sebagai pengikut.hehe. Pernah si angah ni main anak kucing sampai lembik kucing tu. Anak2 ayam kat kg tu entah berapa banyak yg mati di tangan dia tak taulah.


Bakal pelapis skuad Harimau Muda.kah kah kah.


Notanoti : Sekarang ni dah boleh kedengaran bunyi2 jet yang membuat latihan sempena LIMA...terasa bingit telinga..hehe.


18 comments:

wak gelas said...

wak pon seronok kalo balik kampong jugakkkk.... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

Tihara said...

haha kelakar la anak buah hang sama ng anak buah aku..asal depa balik ja, kucin habih lari menyorok..ayam itik tak lintas lansung dekat2 rumah,semuanya nyorok..nampak sgt depa tu ganas..huhu

miloais said...

best kan kalo berkumpul2 ramai macam ni...

bujal X said...

peh~~nak plak semua lelaki~~sabar je la~he~~

KaK LimAh Si SupiR said...

bdk2..mcm tuu laaa..ank2 sdra kaklimah p0n same..hbs rmh d bwat ny :P

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

rumah sy ni baru 2 je anak tp riuhnya ngalah ada anak 10..poning!

Papa Mifz said...

anak menakan..1st time dgr....

Tukang Karut said...

tu dia... bakal hero2 tu...

CikGu Ma said...

kalo dh jumpa ramai2 mcm tu...mcm2 aksi ada..teringat zaman kanak2... =)

Kancil 8349 said...

bestnya kalau dapat berkumpul...memanglah kalau bebudak...seronok jumpa sepupu...harap akan berkekalan

Cik Ina Do Do Cheng said...

Alangkah bahagianya kalau itu semua anak buahku:(

nabilah_2908 said...

bila berkumpul sesama sepupu macam ni mmg best.. :)

tp bila semua dah besar2..dah tak rapat macam dulu...ini pengalaman saya la..hehe..

renjerkabloi said...

bes kan budak2 ramai ni..mcm2 ragam :P

renjer pye anak buah lg ramai..dah dkat 3pluh orang dah..meriah setiap kali berkumpul :P

~izan~ said...

meriah! mesti rasa lantai ke atas bumbung ke bawah haha! tp syok kan mcm ni.

Zul Fattah said...

wohaa.. budak2... kecoh r rumah

Zul Fattah said...

wohaa.. budak2... kecoh r rumah

siti kektus said...

Kite yg ada adik lekaki 3 orang je ni, pon da macm apa rumah tu kalau dorang bertekak. Mau runtuh rumah. Hehe

Irfa said...

KALAU DAH BERKUMPUL RAMAI2 MESTI BANYAK ADEGAN YG DILAKUKAN BERSAMA
JANGAN ADA YANG JATUH LUKA BENJOL DAH LE ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...