Kawan - Kawan

Monday, May 21, 2012

Sibuklah Sangat!!

Terabai rumah ku ini
Bukan disengajakan tetapi
tuntutan tugas memerlukan
aku untuk lebih fokus

Bukan itu sahaja
Aku pun agak sibuk untuk mengemas
rumah sewa baru
walau bukan rumah sendiri
tetapi dalamannya yang agak kotor
dengan contengan2 di dinding
membuatkan aku terpaksa melabur
duit sedikit agar tidak sakit mata memandang

Selesai projek mengecat
(ini upah orang yerr)
buat pulak projek dril mendril
ini ku mohon pertolongan kawan seopis

sekarang tugas yang amat tidak disukai
operasi kemas barang-barang
serta pindah memindah
adohai pasti meletihkan!!

16 comments:

Rinna said...

Memang tak suka jugak kalau part nak mengemas dan menyusun2 balik barang2 :)

Tukang Karut said...

kalau mengemas ni, penatnya, seminggu pun tak hilang...

Chik Att said...

huhu selamat mengemasss....

diana said...

bukan ke kalau rumah sewa sepatutnya tuan rumah tu yang cat kan rumah tu...saya dulu tuan rumah yang uruskan cat ke apa.
kalau apa2 rosak pun nanti dia bayar balik kalau kita dahulukan duit kita.

Tihara said...

boleh tak aku nak lepak rumah hang nanti..hehe..guro jer :)

hidayah said...

Ptt cat mintak owner settle kan..
Untung la owner dpt penyewa tak cerewet cam gini..
:)
Selamat berkemas..

Rara Nasiha said...

saya pulak sibuk bekerja. penat sangat. :(

Santri T.P.I.N.I said...

sabarlah....

fieda said...

mmg letih la kalau bab2 pindah umoh ni..

Pondok Usang said...

penangan rumah sewa.. sabar je la.. Selamat Menyambut Bulan Rejab... =)

miloais milo said...

selamat mengemas uolssssssss!~
heheheheh

khaifaiz said...

jom tidur dulu

kiera'sakura said...

baguslah dh dapat rumah baru.. sy yg xdpt lg..huhuhu

nabilah_2908 said...

skrg ni macam mana..dah selesai kemas semua? ;)

Iffah Afeefah said...

sibuk jugak

tp uruskan bende lain

Nazayiena said...

x kiralah rumah sewa tp sbb kita nak tinggal situkan lebih baik selesa wlpn klr sikit modalkan,x minta ngan tuan punya rumah cat dsb?...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...