Kawan - Kawan

Tuesday, April 3, 2012

serabut

Lama tak update
tangan ni terasa nak mengetuk keyboard
tapi tersekat dek kerna
minda yang berserabut

"Gunakan akal anda seolah-olah nyawa anda bergantung kepadanya" ~ Hamba Allah


entahlah
mungkin disebabkan oleh kekalutan yang berlaku
aku pun seperti sedang mencari punca dan arah
untuk menyelesaikan satu persatu

Benarlah
apabila kita diuji dengan musibah
apabila tidak menghadapinya sendiri
kita tidak akan rasa sakitnya itu

"Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya." ~ Albert Camus


ku mohon
agar segala permasalahan
ini akan terlerai dengan baik
dan membuat jiwaku tenang

"Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus."

sumber : sini (bagi ayat-ayat yg bold dan italic)

14 comments:

Kakzakie said...

Ceriakan kembali yg suram lieyna...

Cik Muda said...

kak, sesambil pg kk tu, sesambil restkan minda, ok!

semoga semuanya under control.!

Irfa said...

moga semuanya baik-baik aje yer

miloais milo said...

kena rehat dulu beb...
bagi tenang - baru senang nak pikir balik...

masa bercelaru ni - kalo pikir jugak
makin berserabut jadiknya....

Rara Nasiha said...

moga tabah menghadapi segala permasalahan, semuanya ada hikmah yang tersembunyi.

Pok Amai-Amai said...

La...jgnlah suram2 sgt ye? Rugi je tau sbb ms yg kite ade nie sbnrnye suntuk sgt!

Chill ok?

Daddy Ziyyad said...

mungkin perlu ambil angin..melancong..rehatkan minda...

gadisBunga said...

take a deep breath...relax....

lepas tu plan for a nice getaway ok. :)

Chik Att said...

tarikkk nafas panjangggg panjang .... istighfar .... doa banyak2. InsyaAllah ............tenang kembali

Ujie said...

Begitu hidup ini..ada detik indah, ada detik sukar. baru seimbang & bertambah kematangan diri.

Settle satu persatu hal..ikut priority. jgn pikir sume sekali gus tau.

Senyum selalu ^__~

Kancil 8349 said...

semoga segala kerja dipermudahkan selepas nie...

syahirooAhmad said...

Yup... seperti mereka juga.. Be Cool. releks. jgn terlalu memikir...

dekat kan diri dgn Allah, cuba luahkan apa yang terpendam dihati semasa berdoa... InsyaAllah, hati akan terasa lebih tenang...

Papa Mifz said...

harap skrg nih dah ok yer...:)

MamaEma said...

semuga baik-baik saja

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...