Kawan - Kawan

Tuesday, July 5, 2011

Maafkan cucu....tok!!!

Kejadian ni berlaku minggu lepas ketika aku membeli kuih di tepi jalan.
seorang nenek sambil membawa beg biru telah berdiri di tepi kereta
Setelah selesai membeli kuih nenek itu menegurku :

tok : cu nak p mana?
aku : p keja tok..
tok : hang lalu mana..leh tok tumpang ke bangunan MARA
aku : maaflah tok,saya ikut jalan ni x lalu situ
tok : tak pa

Dari cermin side mirror ku lihat nenek itu berjalan menyeberang jalan.Di dalam hati rasa sedih dan serba salah sebab tak dapat nak menolong. Kejamkah aku???

14 comments:

NasZ said...

bukan rezeki nenek tu sebab awak tak lalu jalan yang dia nak pergi tu..so, awak tak kejam k?

MOHD NASER.com

rATu kEBaYA said...

takderlah kejam.. dah memang tak lalu jalan tu. takder rezeki nenek tulah nampaknya..

AI said...

- sian kat tok...huhuhuhu

geraugebang said...

emmm...benda ni berlaku siang ke malam? errr

lieynanilaz said...

geraugebang...berlaku waktu pagi...:)
nasz & RK...tq kerna menceriakan hati...:)
Al...kesian mmg kesian tapi mgkn bukan rezeki tok tu...huhu..

Rohaizam Rosli said...

xper la nak wat cmne.... dah tak lalu situ... ermmm...

KhAiReDzAiMy said...

Bagi aq x la kejam... just awk x lalu kawasan tu...
bukan awk x nak tlong...

Baik kita jujur daripada awk bantu.. tapi dalam hati merungut plak... bukan pahala dapat... Tpi dosa kerana x ikhlas...

Tul x....Hu.. Hu...

chichi said...

cakap elok2 takpe..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
nenek orang,bukan nenek kita

munirah said...

menyayat hati nye... tapi awak tak salah jugak.. kalau ade rezeki nenek tu, insyaAllah ade pemandu lain yg tumpangkan dia.. =)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

xpelah dh awk x lalu kan..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

eh..tp penah dgr cerita x psl org tua sbnrnya bkn org tua..dia menyamar sbb nk uji awak je..


errrr....abaikan jelah..

gedek! said...

itu bukan kejam, lah...

Ana Aishah said...

bukan rezeki tok tu nak naik dgn kamu
doakan dia selamat smpi ke destinasi spy kamu rase senang hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...