Kawan - Kawan

Saturday, April 23, 2011

Jalan-Jalan Ke Thailand- Part II

Assalamualaikum
okeh aku buat sambungan pada hari kedua.Selepas sarapan di hotel kami bertolak ke Songkla. Di sini kami di beri masa selama 1 jam.Apa yg menarik cuma ada replika ikan duyung sebagai tarikan untuk ambil gambar.Kiri-kanan jalan terdapat penjual yg menjual cenderahati berbentuk key-chain,patung ikan duyung dll. Harga amat murah.



Inilah Pantai Samila...lebih kurang dengan pantai Cenang,Langkawi.

Sementara tunggu kawan2 bershopping....sempat berposing..ahakss...


Perjalanan diteruskan ke Muzium Songkla. Tiket Masuk RM10 seorang.Tapi gambar atas ni sebuah kedai yg menjual pokok2 bunga dan peralatan pertanian.



Gambar ini diambil di atas menara,Muzium Songkla.Di belakang tu jambatan yang terpanjang di Thailand.Itu yg diterangkan oleh guide kami.




Gambar ini di dalam Muzium.Di sini boleh mengetahui sejarah dan tinggalan warisan berkaitan Thailand.





Ini pula di Pasar Terapung,Hatyai.Pasar ini dibuka pada pukul 4.00 petang-7.00 petang.Di sini ada dijual pelbagai barangan berbentuk pakaian,cenderamata dan makanan.Banyak pilihan makanan tempatan. Yang uniknya makanan di jual di dalam perahu.Harga memang murah.




Suasana di kawasan tepi sungai.Peniaga akan melabuhkan perahu di tebing.Sekiranya ingin membeli...hanya berikan duit dan makanan akan disua melalui kayu kecil.



Baek punya posing akak ni....tengoklah apa yg dijual..



Lepas habis shopping di Pasar Terapung,kami terus di bawa ke sebuah restoran untuk menjamu selera.




Inilah peserta pertama ke Thailand seramai 20 orang.Bergambar di hadapan Lee Garden Hotel.Kumpulan kedua pula pada 28hb-30hb April 2011.














2 comments:

Tie HT said...

wow..best gilak, nape la aku tak de kat situ..emhh

aksarafendi said...

teringin sgt nk ke thailand tp msa xmgizinkan..huhuhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...